Ólálkodik

 2009.07.15. 14:18

Üdvözöllek ismét Kedves Érdeklődő!

Mai napra jutott a már korábban beígért rendhagyó bejegyzésem. Nos, a rendszer felépítését tekintve sajnos nem tudok zsákbamacskát árulni, nem tudom csigázni a Kedves Olvasót - természetesen tisztában vagyok vele, hogy a címben a "hablaty" szót elhelyezve valószínűleg sikerrel vezetném félre a Látogatót, de ennyire nem vagyok szofisztikált (bármit is jelentsen ez a szó), hovatovább úgy is mondhatnám, hogy ennyi eszem nincsen -, így hát térjünk is rá a lényegre.

Ólálkodik! Hoppá, ez ám a váratlan fordulat, egészen meghökkentő, ahogyan az arcunkba robban ez a sunyi ige. Körmönfont, galád, a homályból előhömpölygő, velejéig romlott, gonosz szó, oh, jaj! Háhá!

Nos, kissé elragadtatam magam, de már jól vagyok. Térjünk is vissza a lényegre. Nagyon nehéz megállnom, hogy leírjam a szó származását, mindenesetre a belső viaskodásomat leküzdve végül úgy döntöttem - valójában még jelen pillanatban is hezitálok, tehát a "döntök" szó használata mindenképpen helyénvalóbb lenne -, hogy véka alá rejtem mai példányunk eredetét.

Ebből fakadóan viszont várnám az olvasói észrevételeket, hogy vajon honnan származik e csodás szó jelentése.

Címkék: ólálkodik

A bejegyzés trackback címe:

https://izesmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr531243258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

irgalmatlan 2009.07.15. 16:50:13

Maximális Tiszteletem!

Szeretnék passzolni a szó eredetjét illetően, ezáltal is növelve a kommentjeim számát 1-gyel, egyszersmind beállnék a tudás poetikusan fellengzős érzésére áhítozók karaván hosszúságú várakozó sorába.

Aki tehát tudja, honnan ered e szó, ne habozzon megosztani velünk, hisz aki habozik, az legfeljebb sör.

Köszönettel,

irgi

zikapolis 2009.09.21. 20:37:37

@irgalmatlan: szerintem az "oláh" szóból származik...
süti beállítások módosítása